Vizita cu ghid la Muzeul de Arta Populara Constanta

Diana Slav http://hai-hui-stangaci.blogspot.ro/ a organizat sambata asta 
o vizita cu ghid la Muzeul de Arta Populara Constanta.
Ultima data cand am fost la muzeu a fost dintr-o dorinta de a descoperi comorile Constantei http://mariatravelandadventure.blogspot.ro/…/folk-art-museu… acum in cadrul acestui eveniment organizat de Diana Slav a fost si o ocazie de socializare si avand si ghid... o ocazie de a afla mai multe despre traditiile tarii noastre.

cele 2 poze de mai sus sunt de http://raduniculescu.com/
ce am aflat si nu stiam si mi s-a parut interesant
- o ie veche o recunosti prin faptul ca are modele diferite pe partile care o alcatuiesc, 
decat rar intalnesti aceleasi "rauri" si pe maneci si pe piept
- la casatorie cuplul trebuia sa-si aleaga impreuna cu nasii un sfant protector al familiei, 
hramul familiei si sa-l sarbatoreasca in fiecare an
- fetele incepeau sa coasa de pe la varsta de 9 ani, de atunci invatau tainele realizarii iei, stergarelor... aveau deci timp pana se casatoreau sa aiba o zestre frumoasa, pentru ca experienta le rafina talentul in a coase ii
- in fiecare primavara fetele isi coseau o ie noua ca sa aiba de Paste, ia se cosea in secret sa nu stie vecinele intre ele ce modele coseau (si atunci ce faceau la sezatori? uite ca nu am intrebat) adica fetele erau atat de pricepute incat isi inventau propriile modele nu copiau unele dupa celelalte, dar cred si eu ca aveau atata indemanare daca incepeau de la 9 ani sa coasa. Cu toate astea este si o creativitate in a combina modele vechi in culori noi.
- tinerele purtau culori vii, cu cat inaintau in varsta scadeau din podoabe si din culori, batranele purtau alb/negru cu foarte putin rosu (eu ma bucur totusi sa mai vad acum persoane mai in varsta cochete si vioi imbracate)
- e interesant cu ghid, pentru a avea ghid trebuie sa fie un grup mai mare de 5 vizitatori, ghidul e gratuit, costa doar biletul de acces 5 lei si puteti sa intrebati orice nelamuriri aveti.

imi placea mult jacheta militareasca dintr-un fel de catifea verde a Dianei 
si cum a combinat-o cu esarfa colorata cu mov, roz, alb si galben, 
eu nu as fi purtat rucsacul dar presupun ca e mai practic asa
imi placea si camasa mov fina a doamnei din stanga (sunt intr-o perioada in care imi place movul :-)

Raluca, 22 ani agent de recrutare la o agentie de crewing
poarta esarfa cadou (esarfa care mi-a placut in mod deosebit)
palton Glow cu maneci bufante (nu sunt sigura de aceasta alegere, dar e totusi curajoasa)
ciorapi grena no name(big like), geanta cu lant si inimioara vintage, ghete Deichmann 
ultima carte citita: The Great Gatsby
ultimul film vazut: Insurgent
muzica preferata: electro
locuri preferate: zona veche Tomis
 Am fost apoi in London pub (facebook) la subsol, o atmosfera interesanta, 
am servit o limonada cu banana foarte buna
am descoperit ca am fost mai multi bloggeri printre participantii la tur
apoi Silvia de la http://acasalazak.blogspot.com
(imi placea zgarda? tricolora pe care o avea la gat, care am inteles ca e o fosta bratara)
si Diana http://hai-hui-stangaci.blogspot.ro/ (si ea avea un lantisor interesant sub forma de nod)
mai era si http://ddumi.ro


Related:

Trimiteți un comentariu