Elle

interviu de Adina Rosetti pentru Elle mai 2008


  "Maria Tudor, autoarea nou-apărutului blog urbnstyle.blogspot.com, povesteşte că a fost impresionată de creativitatea oamenilor fotografiaţi la Londra, New York sau Paris şi că a creat blogul din dorinţa de a arăta şi partea frumoasă a realităţii bucureştene. „Nu caut un stil anume. Fotografiez oameni care îmi atrag atenţia fie datorită unei combinaţii drăguţe/ interesante/ creative de haine/ accesorii/ culori, fie pentru ca reprezintă o tendinţă. De aici şi numele Urban Style – tendinţe şi creativitate pe străzile din Bucureşti“, spune Maria."


background-ul tau?
Fotografia a fost mereu o pasiune de-a mea, dar pe langa imortalizarea anumite momente sau trairi ale vietii mele am vrut sa ii gasesc si un scop de interes general . Talent in a face fotografii am, dovezi in acest sens fiind premiille pe care le-am castigat la concursurile de fotografie si cum gustul in materie de haine mi-a fost mereu admirat de persoanele din anturajul meu, m-am gandit sa le combin pentru a incerca sa documentez tendintele in materie de moda din Bucuresti. Sunt suficiente persoane care se ocupa cu documentarea realitatii mai putin placute a Romaniei, eu am vrut sa contribui cu ceva frumos, incercand totusi sa includ si fatete ale realitatii cotidiene. Nu vreau sa diminuez importata adevaratelor probleme ce macina societatea noastra dar vreau sa cred ca prezentand acele parti mai luminoase ajut cumva la intarirea sperantei ca lucrurile se schimba si se schimba in bine. 

cum ti-a venit ideea?
Am descoperit acum un an in urma site-urile de street fashion din alte capitale ale lumii Paris, Tokyo, New York etc. si ulterior si cel din Bucuresti. buc-looks. M-a impresionat creativitatea oamenilor fotografiati si in timp cred ca mi-a incoltit si mie in minte ideea ca as putea sa fac asa ceva, ca o completare la buc-looks, unde erau postate poze mai rar.

cum lucrezi?
Am un aparat de fotografiat pe care incerc pe cat posibil sa il iau pe oriude merg. De curand am inceput sa am la mine si documentele necesare pentru a avea in scris acordul acelei persoane de a i se folosi fotografia. Persoanele pe care le-am fotografiat sunt persoane pe care le-am intalnit in drumurile pe care le-am avut de facut sau la diferite evenimente culturale/ de moda la care am dorit sa merg sau la care am fot invitata sa particip. Fotografiile, in functie de timpul disponibil, sunt fie simple instantanee fie incerc sa fiu mai creativa avand in vedere caracteristicile persoanei si a vestimentatiei sale si a zonei in care am intalnit-o.

ce stil cauti?
Nu caut un stil anume. Fotografiez oameni care imi atrag atentia fie datorita unei combinatii dragute/ interesante/ creative de haine/ accesorii/ culori fie pentru ca reprezinta o tendinta. De aici si numele Urban Style- tendinte si creativitate pe strazile din Bucuresti.

ce reactii au oamenii pe care ii fotografiezi?
Mai sunt cazuri in care sunt refuzata din diverse motive sau rugata sa ii fotografiez astfel incat sa nu fie recunoscuti, dar in general oamenii sunt incantati si o iau ca pe un compliment.

ce parere ai despre stilul de a se imbraca al bucurestenilor?
E destul de diversificat in functie de varsta, ocupatie, nivelul venitului si dorinta de apartententa la o anumita subcultura. Destul de multi oameni pe care ii vad pe strada sunt imbracati conventional sau neinspirat insa din fericire vad din cand in cand persoane care se disting prin vestimentatie si si mai evident, prin atitudine.

Maria Tudor
Precizez ca anumite parti din acest interviu(dar in mare parte cu alta formulare) au fost transmise si altor publicatii.



Trimiteți un comentariu